Overslaan en naar de inhoud gaan
Ingediend door Moongro on 19 januari 2017

Drie manieren waarbij een hackathon de bedrijfsvoering helpt

Hackathons roepen meestal het beeld op van werknemers die koortsachtig werken en de nacht doorhalen om een bedrijfsprobleem op te lossen of een nieuw product te bedenken. Bedrijven van alle groottes omarmen de hackathon model om innovatie te stimuleren, reimagine leren en te creatieve oplossingen te ontdekken voor slepende IT-uitdagingen. En terwijl hackathons niet perse in de late uren van de dag hoeven plaats te vinden, nemen hackathons de nodige tijd en ruimte in bij drukke IT-teams om alles te bereiken van het identificeren van zwakke plekken tot de beveiliging van de codering van nieuwe software. Hier is een kijkje op vijf manieren een hackathon kan uw bedrijf ten goede komen:

1) Verander de manier waarop uw team leert.
Hackathons kunnen dienen als een effectieve springplank voor de ontwikkeling van bedrijven van verschillende groottes. De traditionele opleidingen, met name in de IT - gerelateerde gebieden, kunnen droog en vervelend zijn. Geen enkele werknemer wil weken doorbrengen in een somber klaslokaal om nieuwe talen te leren of het beheersen van technologische hulpmiddelen. In plaats van het volgen van deze traditionele route helpt de structuur van een hackathon de ontwikkelaars en andere IT-professionals om nieuwe instrumenten en codering vaardigheden te leren. In plaats van de abstracte inhoud, heeft een hackathon de focus op het oplossen van echte problemen van uw bedrijf waar zij nu geconfronteerd mee worden. De focus ligt op nieuwe security tools die kunnen worden gebruikt om te gaten te patchen in het netwerk of taaltraining ten behoeven van strategische tekortkomingen in uw bestaande product codes.

2) Creer betrokkenheid door de integratie van de ideeen van werknemers.
De betrokkenheid van medewerkers is een kritisch punt van zorg voor bedrijven. Medewerkers die het gevoel hebben dat hun ideeën worden erkend en gehoord hebben een hogere mate van betrokkenheid. Maak bijvoorbeeld een hackathon dat is gewijd aan het toepassen van werknemer inzichten om uw huidige product portfolio te verbeteren. Tijdens een evenement, kunnen verschillende delen van je team producten evalueren en alles doen van build prioriteit functies van het product tot het verbeteren van de user interface, en het opnieuw leven inblazen van de marketing. De medewerkers werken met de producten op een dagelijkse basis en hebben dus veel waardevolle kennis. Door hun ideeën in aanmerking te nemen, kunnen innovatieve manieren ontstaan voor herontwerken van bijvoorbeel de software user experience, implementeren van nieuwe veiligheidsprocedures, of maak de basiscode voor in-demand functies om u te helpen beter te voldoen aan de vraag van klanten te ontdekken.

3) Stimuleer groei en innovatie
Hackathons kunnen ook helpen om het bedrijf en medewerkers na te laten denken over het leveren van waarde aan de klanten en de markt in nieuwe, onverwachte manieren door de andere invalshoek die gecreert wordt. Zo kan bijvoorbeeld een sessie gewijd worden aan ideating nieuwe producten of het creëren van geheel nieuwe functies voor de software van uw bedrijf. Het is mogelijk om betere producten, service delivery modellen te ontwikkelen, of na te denken over geheel nieuwe productcategorieën. Een idee is om elk hackathon te structureren rond een specifieke klant vraag, of een nieuw product of functie, en daag je medewerkers uit na te denken over de infrastructuur die nodig zou zijn om het te ondersteunen. Hackathons laten een team denken over wat mogelijk is voor producten en enthousiastmeer over de toekomstige ontwikkelingen van het bedrijf.